dimecres, 8 d’octubre del 2008

PARLAR I ESCOLTAR

Aquests dos conceptes són per a mi la base d'una bona relació amb la gent del teu voltant. Saber parlar és una funció que des de petits hem anat aprenent, però jo em refereixo al fet de SABER PARLAR BÉ, un concepte que en filosofia és molt important. Dir les coses que penses amb propietat i argumentant cada idea que dius, crec que són els dos elements essencials per parlar bé.

D'altra banda, no es pot saber parlar bé si abans no has escoltat. ESCOLTAR, un verb molt fàcil de dir i molt difícil d'aplicar. Escoltar és el primer pas per aprendre. Una de les frases que un dia em van dir és: PRIMER ESCOLTA I DESPRÉS APRÈN!!! La veritat que em va fer reflexionar sobre l'important que és aprendre a escoltar.

Avui, un dia més he escoltat i he après que s'ha de mirar endavant, un dia més he parlat i m'han escoltat, tot això amb només un dia.

Amb tota aquesta filosofada, us deixo amb un vídeo sobre parlar i escoltar. A veure què us sembla...




2 comentaris:

Emmapetrés ha dit...

lliçó apresa, esoltaré quan parlis ;)

hola batlle!!

joteixa ha dit...

tens tota la raó del món laia!

R.